PTKG_016 PILGUHEIT KIRBLA KESKKONNA-LÄHIAJALUKKU
Hoiatav näide sellest, mis saab, kui täna kehtivaid ranna- ja kaldakaitse, vee- ja teeseadusi ning ehitusseadustikku #ehituskeeluvöönd rikkudes randadele-kallastele ehitama hakatakse ning omavalitsusorganitele suurem usaldus, otsustus- ja/või tegevusvabadus antakse, on valminud 2020-2021 suvel Lääneranna valla ja MTÜ Terra Maritima koostöös Kasari jõe õhtukaldal, vana silla lähistel: 2020. a. augustis puu-ja põõsarinne lageraiuti, juured ja pinnas kaevati välja ja teisaldati; seni luhaheinamaa ja jõe vahel kulgenud pinnastee asemele ehitati (eramaale, projektita, keskkonnamõjusid hindamata) 600 meetrit kruusateed, mis lõpeb 2021. aastal jõe kaldale rajatud parklaga. Parkla ehitamisel täideti (veekaitsevööndis) jõekallas bituumenit sisaldava ehitusprahiga, mis omakorda kaeti 300 tonni killustikuga. Kurvastav, kuid tuntud-tunnustatud loodus- ja naiskodukaitse grand old lady Kaja Lotman, olles eelnevalt teadlik võimalikust kahjust keskkonnale, otsustas seada poliitilised huvid keskkonna huvidest ettepoole, puhudes oma tegevusetusega tuult tiibadesse õigusvastaselt ja loodusvaenulikult käituvatele, omavolitsevatele valimisliidukaaslastele #läänerannaVL. Mõtlemapanev on ka asjaolu, et Lääneranna valla osalusega MTÜ Terra Maritima eesotsas on teine rahvusvaheliselt tuntud ja tegus keskkonnaametnik Nele Sõber #EUROPARC , kes 2020. aasta sügisel, kui oli alanud kõnealusest tee-ehitusest tingitud kohtuvaidlus, lausus selgituseks Lääne Elu ajakirjanikule : "Suur pluss on see, et oleme selleks saanud raha", pidades silmas PRIA #PRIA ja #LEADERprogrammi toetusi MTÜ-le, unustades ilmselt, et ta Keskkonnaametis #keskkonnaamet töötades saab ka igakuiselt (palga)raha keskkonna kaitsmise ja hoidmise eest... 

Kommentaarid

Populaarsed postitused