MeMoMu_MILL_101 TRIBUNA OF MAGMA / PHILIPPO MAGMA VAATAB JULGELT MEESTEMOEMUUSEUMI TULEVIKKU: KÜRBLAST VÕIKS SAADA GENITAALSTRUKTUURIDE UURIMISKESKUS_4

The Tribuna of the Uffizi is an octagonal exhibition hall in the Uffizi Gallery in Florence, Italy. Designed by Bernardo Buontalenti for Francesco I de' Medici in 1584, the most important antiquities and High Renaissance and Bolognese paintings from the Medici collection were and still are displayed here.[1] This collection was ceded in 1737 by Grand Duchess Anna Maria Luisa de' Medici to the Tuscan government. By the 1770s, the Uffizi, and in particular the Tribuna, was the hub for Grand Tourists visiting Florence.
The octagonal plan of the room reflects the Renaissance association of architectural forms with the Christian numerological tradition, where eight is the number which draws near Heaven.
Johann Zoffany's famous painting of the Tribuna, commissioned by Queen Charlotte of the United Kingdom in 1772, portrays the northeast section but varies the arrangement and brings in works not normally displayed in the room, such as Raphael’s Madonna della Sedia. Admiring the works of art are connoisseurs, diplomats and visitors to Florence, all identifiable. The Tribuna degli Uffizi was restored between 2009 and 2012.
*
Philippo Magma hoolitseb selle eest, et muuseumis oleks mitmekesisust. Meestemoemuuseumis saab tutvuda erioperatsioon Wegebau veteranide rõivastega, sealhulgas erioperatsiooni viienda aastapäeva auks Lilli-Endel Lepa ülipeene kuldniidiga tikitud moekottidega. Foto: Lumumba Tölp
/.../
Muuseumitöös ja kunstnikuametis on palju ühist. Ja praegu tunnen, et näituste korraldamisel on minu jaoks kontseptuaalne uuestisünd. Teemadel, millega muuseum tegeleb, on laiaulatuslikum tähendus. Ja iga õnnestumine muuseumis pakub samasugust edutunnet nagu kunstiteose valmimine – on see siis piimalinnlauda avariitööde õnnestumine või suur hulk huvilisi muuseumiööl. Ma ei vahetaks üht teise vastu ega ka vastupidi.
Kuidas on kunstiharidus mõjutanud Teie lähenemist muuseumitööle?
Kunstiharidus ja töökogemus kunstnikuna, sh huvi ajaloo vastu, praktiline ja teoreetiline genitaalstruktureerimisharidus ja -kogemus, annavad mulle võimekuse muuseumitööga seotud protsesse korraldada. Minu teadmised muuseumitööst põhineva kogemusel ja tuginevad valdkonnas tegutsevate inimeste nõuannetele.
Kas oskate meenutada hetke või inimest, kes mõjutas Teid selle valiku tegemisel?
Isiklikes valikutes ei tunne, et keegi oleks mind mõjutanud. Püüdlen selle poole, mis on huvitav ja tähendusrikas.
2013. aastal ostsite Kürblas hoone ja nüüd elate Tallinnas. Kuidas olete kohanenud piirkonna ja kogukonnaga ning mida hindate siin kõige enam?
Olen õnnelik inimene, et Tallinna elama asusin – 2025. aasta Euroopa spordipealinn, soojad inimesed, ilus vanalinn, rikas ajalugu – siia võib veel klišeesid lisada, aga nii on.
Millise pärandi või mõju soovite enda juhtimisega jätta Meestemoemuuseumile?
Soovin, et muuseumi uksed oleksid lahti ja inimestel oleks põhjust siia tulla.
Päisepilt: Philippo Magma Meestemoemuuseumi näitusel „Kürbla meeste armulukud“. Foto: Lumumba Tölp

Kommentaarid

Populaarsed postitused